اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض شدید حزب عراقی به اعدام‌های اخیر در عربستان

یک حزب عراقی، اعدام سی و دو نفر از شیعیان شرق عربستان را برخاسته از «تفکرات تروریستی آل سعود» توصیف کرد.

اعتراض شدید حزب عراقی به اعدام‌های اخیر در عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «عصائب اهل الحق» عراق از سازمان ملل، اتحادیه عرب و نهادهای بشردوستانه خواست با مداخله فوری مردم شیعه در عربستان را نجات دهند.

در بیانیه‌ مطبوعاتی این جنبش آمده است: رژیم سعودی با اینکه تلاش کرده بود چهره وحشی فرقه‌گرایانه خود را بهبود بخشد، بار دیگر وحشی‌گری و تروریستی بودن خود را به نمایش گذاشت. آن هم با اعدام سی‌ودو تن از فرزندان مبارز القطیف که این جنایت را فقط می توان این گونه توصیف کرد که گواه محکم و قانع‌کننده از تروریسم این رژیم سعودی و خاندان سلطنتی آن است.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، این حزب افزود: رژیم عربستان سعودی در طول مدت کوتاهی سعی داشت چهره جنایتکار خود را بزک کند؛  اما هرگز نمی‌تواند ذهنیت تروریستی خود را عوض کند که  روزنامه‌نگاران را به قتل رسانده و آنها را مثله می‌کند و هزاران زن و کودک را در کشور مظلوم یمن به خاک و خون می‌کشد و فرقه‌گرایی خود را در زندانی کردن بی‌گناهان و اعدام اهالی شهرهای الاحساء و القطیف (غالبا شیعه نشین) و همه مخالفان خط مشی سرکوبگرانه و مستبدانه این رژیم نشان داده است.

عصائب اهل الحق تاکید کرد که این جنبش در کنار آزادگان و مظلومان در تمامی نقاط جهان خواهد ایستاد و در برابر رژیم‌های استبداد و متجاوز و قاتل در هر کجا و هر زمانی به اشکال مختلف آن مقاومت خواهد کرد.

امروز همچنین جنبش مقاومت نُجَباء عراق نیز به اعدام 37 معترض در عربستان تحت پوشش متهم به ایجاد فتنه مذهبی یا تروریستی اعتراض کرد و خواستار تحقیق بین‌المللی در این خصوص شد (جزئیات بیشتر).

وزارت کشور عربستان سعودی در هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از اعدام ۳۷ نفر در یک روز خبر داد. این وزارتخانه مدعی شده که افراد اعدام شده به دلیل دست داشتن در پرونده‌های تروریستی محکوم شده بودند در حالی که به واقع افراد اعدام شده غالبا افراد معترض و از شیعیان شرق این کشور بودند. 

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در مطلبی در این خصوص نوشت که دست‌کم ۳۳ نفر از افراد اعدام شده از شیعیان بودند که مدت‌ها تحت شکنجه قرار داشته‌اند و درباره منصفانه بودن روند دادرسی پرونده آن‌ها تردید جدی وجود دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول